Metla on osa Luonnonvarakeskusta 1.1.2015 alkaen. www.luke.fi
  SUOMEKSI     PÅ SVENSKA     IN ENGLISH     AUF DEUTSCH     ПО-РУССКИ

Metla-etusivuTutkimusPalvelutJulkaisutMetinfo-metsätietopalvelutTutkimusmetsätTietoa MetlastaStrategiaYhteystiedot
Metla » Metlassa nyt » Tiedotteet
Tiedote 6.11.2014
Metsäntutkimus Facebookissa Metla Twitterissä
Sivukartta | Haku

Metsävisio 2014

Metsäntutkimuslaitos julkistaa Metsäpäivien yhteydessä Helsingissä perjantaina 7.11.2014 pamfletin Metsävisio 2014. Siinä joukko Metlan tutkijoita antaa kevään hallitusneuvottelijoille ideoita hallitusohjelmaan ja metsäalaa koskeviin politiikkaohjelmiin.

Kirjan julkistamistilaisuus on Messukeskuksen seminaarisalissa 206 klo 9-11. Kirja jaetaan tilaisuuteen osallistujille. Ennen tilaisuuden alkua aulassa seminaarisalin edustalla on kahvitarjoilu klo 8.30 alkaen.

Tilaisuuteen saapujat, joilla on Metsäpäivien lippu, voivat käyttää myös Messukeskuksen eteläistä pääsisäänkäyntiä, mutta vieraita, joilla ei ole lippua, pyydetään saapumaan Hotelli Holiday Innin sisäänkäynnin kautta (Messuaukio 1).

Kirjoittajat: Anu Akujärvi, Antti Asikainen, Jarkko Hantula, Ville Hallikainen, Heikki Henttonen, Jari Hynynen, Mikko Hyppönen, Hannu Ilvesniemi, Erkki Kauhanen, Taneli Kolström, Jussi Leppänen, Eero Mattila, Kari Mikkola, Tuula Packalen, Jari Parviainen, Pasi Rautio, Heikki Smolander, Liisa Tyrväinen.

Tässä joitain kirjoittajien ehdotuksia:

-poromääriä olisi rajoitettava ylilaidunnuksen lopettamiseksi
-Suomen tulisi ottaa kansainvälinen johto metsätuholaisten torjunnassa
-metsäasiat tulisi siirtää MMM:stä TEM:iin
-Suomeen tarvittaisiin sosiaalisten innovaatioiden edistämislaki
-metsätalouden tuloja pitäisi voida osin verottaa ansiotulona
-tarvitaan pilottihankkeita kestävän metsätalouden vientiketjun tuotteistamiseen
-puuntuotannon tuet voisi lopettaa

Kirja on luonteeltaan pamfletti, ja siinä esitettävät ajatukset ovat kirjoittajien omia, eivätkä edusta Metsäntutkimuslaitoksen virallista kantaa.

Julkaisu

Metsä – tieto – osaaminen – hyvinvointi

Metla yhdistyy Maa- ja elintarviketalouden tutkimuskeskus MTT:n, Riista- ja kalatalouden tutkimuslaitos RKTL:n ja Maa- ja metsätalousministeriön tietopalvelukeskus Tiken tilastopalveluiden kanssa Luonnonvarakeskukseksi 1.1.2015. www.luonnonvarakeskus.fi

Metsäntutkimuslaitoksen tiedotteet Internetissä: http://www.metla.fi/tiedotteet/    Metlan RSS-tiedotesyöte